Jak pozycjonować stronę w Google?

145
Jak pozycjonować stronę w Google

Pozycjonowanie to szereg niezbędnych działań, dzięki którym mamy szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w internecie. Należą do nich zarówno aspekty techniczne, jak i contentowe. Jak więc pozycjonować, aby osiągnąć oczekiwany efekt?

Wybierz uważnie słowa kluczowe

Jednym z podstawowych czynników, które wpływają na pozycję w wyszukiwarkach, jest dobór słów kluczowych. Nie pozwólmy na to, aby pozycjonować na losowo wybrane frazy, które nie generują żadnego ruchu. Pamiętajmy , że słowa kluczowe mają za zadanie odzwierciedlać zarówno pytania użytkowników, jak i naszą ofertę. Dlatego wyszukujmy takich fraz, które są często wyszukiwane i odpowiadają treści na stronie. Dzięki temu zwiększymy ruch oraz zainteresowanie odbiorców.

Pamiętajmy również o tym, aby unikać tak zwanej kanibalizacji słów kluczowych. Takie zjawisko zachodzi wtedy, kiedy nie różnicujemy fraz na poszczególne podstrony. Jeśli te same słowa kluczowe linkują do tych samych adresów, zaczynają one rywalizować same ze sobą zamiast z konkurencją, co negatywnie wpływa na pozycję w Google.

Sprawdź jakość treści, jakie publikujesz

Algorytmom Google zależy przede wszystkim na tym, aby promować strony, które są najbardziej wartościowe dla użytkowników. Dlatego sprawdzają jakość publikowanych na nich treści. Miejmy na uwadze, że pisanie tylko pod SEO już nie wystarczy. To, co umieszczamy na stronie, ma być przede wszystkim jak najbardziej użyteczne oraz atrakcyjne.

Nie oznacza to oczywiście, że nie ma potrzeby dodawania nagłówków H1-H6 ani nasycania słowami kluczowymi. Takie działania są wciąż bardzo istotne, ale nie zapominajmy o użytkownikach, którzy będą to czytać. Dlatego warto skupić się na contencie i dostarczaniu jak największej ilości wiedzy i porad.

Ponadto im więcej treści publikujemy, tym większa szansa, że któreś z nich zaskoczą wysoko w wyszukiwarce. Warto więc zastanowić się nad założeniem firmowego bloga i regularnym umieszczaniu wpisów, które odpowiadałyby na pytanie, jakie najczęściej zadają klienci.

Optymalizacja strony

Jednym z czynników, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jest jej stan techniczny, a więc poprawna optymalizacja. Warto o tym pamiętać jeszcze w trakcie jej tworzenia. O jakie aspekty techniczne należy więc zadbać?

Przede wszystkim o jej czytelny kod źródłowy oraz przejrzystą strukturę. Pamiętajmy o mapach witryny, czy plikach robot.txt. To dzięki nim algorytmy Google są w stanie odczytać stronę i ją zindeksować. Jeśli to nie zadbamy nasza strona może w ogóle się nie pojawiać w wyszukiwarce!

Ponadto miejmy na uwadze także prędkość ładowania. Jeśli będzie zbyt powolna, możemy pożegnać się z dużym ruchem. Nikt nie lubi czekać, nawet wyszukiwarka. Jeśli strona ładuje się zbyt wolno, sprawdźmy, czy nie obciążyliśmy jej zbędnymi wtyczkami oraz jakiej wielkości są grafiki.

I pamiętajmy również o regule mobile first. Co prawda witryny dostosowane do urządzeń mobilnych nie są wyróżniane w wynikach wyszukiwania, ale brak takiej optymalizacji już nam zaszkodzi!

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne

Narzędzie link buildingu niesie potężną moc pozycjonowanej witrynie. Linki pozyskane z dobrych stron mogą pomóc naszej widoczności. Skupmy się jednak na ich jakości, a nie ilości.

Jeszcze kilka lat temu automatyczne generowanie linków mogło przynieść oczekiwane rezultaty. Dzisiaj jest to zwykłe spamowanie, za co grozi filtr, a nawet ban od Google. Roboty wyszukiwarki nie patrzą już tak bardzo na ilość odnośników, co na ich jakość. Dlatego lepiej jest pozyskać mniej linków z dobrych witryn, aniżeli ogromną ilość ze stron o słabym autorytecie.

Linkowanie na zewnętrznych domenach to jednak niejedyna rzecz, o którą możemy zadbać. Także linkowanie wewnętrzne może przynieść nam oczekiwane rezultaty. Umiejętne linkowanie do własnych podstron, usprawni przemieszczanie się po naszej stronie oraz pomoże w samym pozycjonowaniu. Jest to zatem kolejny powód do założenia bloga, który jest naszą furtką do umieszczania linków w obrębie serwisu.

Ruch i zaangażowanie odbiorców

Jeśli nasza witryna jest chętnie odwiedzana, to dla wyszukiwarki jest znak, że warto ją umieścić wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto publikować jak najbardziej angażujące i popularne posty, aby trendować w Google. Nie bez znaczenia jest również optymalizacja serwisu. W skrócie: im przyjaźniejsza i użyteczna, tym więcej użytkowników spędzi na niej czas.

Jak jednak zwiększyć zaangażowanie? Warto w tym celu wykorzystać social media. Prowadzenia stron firmowych na najczęściej odwiedzanych portalach, pomoże nam zwiększyć zasięg i rozpoznawalność marki. Publikujmy więc jak najwięcej ciekawych postów, bądźmy responsywni oraz prowadźmy płatne kampanie. Dzięki temu dotrzemy do potencjalnych klientów i pokażemy im, że jesteśmy wartościową marką.

Na pozycjonowanie wpływa wiele czynników. Jak widzimy, są one bardzo różnorodne i skupiają się nie tylko na aspektach technicznych, ale także contentowych i jakościowych. Wszystkie jednak oscylują wokół optymalizacji strony i dostarczaniu jak najlepszego contentu.