Ładowanie
×

Kiedy są widoczne efekty pozycjonowania?

Kiedy są widoczne efekty pozycjonowania

Kiedy są widoczne efekty pozycjonowania?

O pozycjonowaniu mówi każdy. Czy jednak wiemy, ile czasu zajmie nam osiągnięcie pożądanej pozycji? Jak się okazuje, działania SEO są znacznie bardziej złożone i zależne od wielu czynników. Wpływają one nie tylko na sam efekt pozycjonowania, jak też na potrzebny czas i nakład pracy.

Czy agencja SEO jest w stanie zapewnić nam 100% rezultat?

Korzystając z usług profesjonalnej agencji SEO, raczej nie spotkamy się ze 100% wynikiem pozycjonowania, jaki jest ona w stanie zaoferować. W zamian tego otrzymujemy estymacje, czyli przewidywany rezultat. Dlaczego tak się dzieje?

Przede wszystkim miejmy na uwadze, że wszystkie działania SEO podlegają wyszukiwarce. To od Google zależy, jaka strona zajmie najwyższe miejsce, a jaka spadnie z TOP10. Jakie zadanie ma zatem agencja SEO? Przede wszystkim musi ona prowadzić działania z zakresu pozycjonowania zgodnie z obecnymi wymogami przeglądarki. Etyczna praca dopasowana do obowiązujących algorytmów Googla to główny rdzeń SEO. Tylko tak pozycjonowanie może przynieść długotrwały efekt.

Od czego zależy wynik pozycjonowania?

Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie zależy przede wszystkim od dopasowania się do obecnych algorytmów Google. Te z kolei ulegają ciągłym zmianom. Dlatego też pozycjonując witrynę należy trzymać rękę na pulsie.

Jednakże nie jest to jedyna znacząca zmienna. Na efekt pozycjonowania wpływa również sama witryna i jej obecny status. Warto przy tym wymienić takie czynniki jak:

– konkurencja – branża, wokół której działamy, ma niebagatelne znaczenie na pozycjonowanie. Im bardziej niszowa, tym łatwiej i szybciej o pierwsze efekty. Jednakże, jeśli posiadamy dużą konkurencję, które działa na rynku wiele lat, wybicie się na najważniejsze słowa kluczowe jest już utrudnione. Nie jest jednak niemożliwe.

– nasza aktualna pozycja – wbrew pozorom im wyższa jest nasza obecna pozycja, tym dłużej musimy się starać o efekty. Przeskok z TOP10 do TOP3 jest trudniejsze, aniżeli przejście z drugiej strony wyszukiwarki na pierwszą.

– wiek witryny – jak to bywa w relacjach, im dłużej kogoś znamy, tym bardziej mu ufamy. Google działa podobnie. Dlatego witryny działające od wielu lat, mają łatwiejszą drogę na zdobycie najwyższej pozycji

– przeszłość strony – nie bez znaczenia jest także historia strony. Czy mieliśmy w przeszłości nałożoną karę ze strony Google? Jeśli tak wyszukiwarka może mieć do nas ograniczone zaufanie. Nie oznacza to jednak, że nie da się tego poprawić i zdobyć przychylność Google na nowo.

– technologia strona internetowej – jeśli nasz witryna ma przejrzystą architekturę oraz kod źródłowy, tym łatwiej agencji dokonać na niej poprawek. Dlatego taką popularnością cieszą się technologie open source w tym także WordPress.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

W przypadku stron w bardzo konkurencyjnych branżach, oprócz pozycjonowania na słowa ogólne, warto postawić na pozycjonowanie szerokie. Obejmuje ono szeroki zakres słów kluczowych, które są mniej popularne, aczkolwiek mogą przynieść duży efekt. Na frazy long tail składają się co najmniej 4 słowa. Najczęściej są to już bardzo sprecyzowane zapytania, które mogą nieść ze sobą wysoki współczynnik konwersji. Nie warto więc pomijać pozycjonowania szerokiego. Na efekty będziemy musieli poczekać około 3-6 miesięcy. Jednakże będzie to bardzo trwały rezultat, odczuwany przez długi czas po zakończeniu działań.

Pamiętajmy także o pozostałych działaniach SEO, bez których nasze starania pójdą na marne. Jest to przede wszystkim optymalizacja strony poprzedzona audytem SEO. Wprowadzenie poprawek w zakresie technicznym jest potrzebne, aby roboty indeksujące Google odczytały poprawnie naszą stronę.

Innym aspektem jest dostarczenie jak najlepszego contentu, czyli tego, co czytają użytkownicy na naszej stronie. Mogą to być zarówno opisy produktów, kategorii, a także wpisy blogowe, poradniki itd. Żeby nasze działania zostały docenione przez użytkowników oraz Google, publikowanie treści nie tylko muszą być wiarygodne, ale także unikalne.

Czy można osiągnąć efekty szybciej?

Poprzez nieetyczne manipulowanie efektami wyszukiwania rzeczywiście jesteśmy w stanie osiągnąć efekty w rekordowym czasie. Jednakże czy te działania nie przejdą niezauważone uwadze Google? Oczywiście, że nie!

Nieuczciwe praktyki Black Hat SEO, które obejmuje między innymi system wymiany linków, rozpowszechnianie spamu, czy też masowe pozyskiwanie bezwartościowych linków grozi nam poważnymi konsekwencjami.

W najłagodniejszym przypadku zostaniemy obarczeni filtrem ze strony Googla. W jego efekcie  nasza pozycja drastycznie spadnie, a jej odbudowanie nie będzie prostym zadaniem. Najpoważniejsza kara, jaka może nas spotkać to całkowite usunięcie z wyników wyszukiwania. Dla wielu działalności, szczególnie e-commerce, oznacz to stracenie wszystkich swoich klientów.

Dlatego też bądźmy cierpliwi i wytrwale pracujmy na efekty pozycjonowania. A jeszcze lepiej, kiedy powierzymy to zadanie agencji SEO. W pozycjonowaniu warto być zwinnym jak lis oraz konsekwentnym jak jeż. Tylko tak uda nam się dopasować do algorytmów Google i przebić konkurencję.