Na ile słów pozycjonować stronę?

43
Na ile słów pozycjonować stronę

Wybór słów kluczowy jest kluczowy w pozycjonowaniu każdej witryny. Czy jednak zastanawialiśmy się kiedyś, ilu tak naprawdę fraz potrzebujemy? Jak się okazuje, zbyt mała liczba nie tylko nie przyniesie rezultatów, ale może być także szkodliwa dla naszej witryny. Jak więc szukać złotego środka?

Czy opłaca się pozycjonować na kilka słów kluczowych

Dla właścicieli małych stron internetowych pozycjonowanie na kilkaset słów kluczowych może wydawać się zbędne. W końcu im mniej jest fraz, tym mniej pracy oraz wydanego budżetu. Zanim jednak pójdziemy tą drogą, warto przyjrzeć się skuteczności takich działań.

Zastanówmy się przede wszystkim, czy zależy nam na dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców. Dobrze dobrane słowa kluczowe dotrą do naszej grupy docelowej i zwiększą naszą sprzedaż. Żeby tak się jednak stało, potrzebna jest odpowiednia ilość fraz, która będzie odpowiadała na zapytania użytkowników, odpowiadającym naszym potrzebom.

Poza tym pozycjonowanie na kilka słów kluczowych jest niebezpieczne. Wyszukiwarka Google może bardzo szybko wykryć takie działania i nałożyć na nas karę w postaci filtra, który ograniczy naszą widoczność. Pamiętajmy przy tym, że Google czerpie swoje zyski z kampanii GoogleAds, a nie z SEO. Dlatego nasze działania są mu nie po drodze.

Zalety pozycjonowania na wiele słów kluczowych

Na początku warto podkreślić, że pozycjonowanie na wszystkie słowa kluczowe, które przyjdą nam do głowy, jest szaleństwem. Frazy, jakie dobierzemy, powinny odzwierciedlać zarówno nasze usługi, jak i zapytania użytkowników.

Warto jednak, aby ich liczba była jak największa. Nawet w przypadku małych witryn możemy wiele zyskać takim sposobem. Nawet jeżeli początkowo nie zwiększymy sprzedaży, mamy okazję do wykreowania swojego wizerunku jako eksperta.

Jeśli nasza strona internetowa pojawia się na zapytania użytkowników z danego tematu, jest kojarzona z branżą. Dzięki temu zwiększymy rozpoznawalność marki, która przekłada się bezpośrednio na sprzedaż.

Pozycjonowanie ogólne a szerokie

Pozycjonować możemy wiele fraz kluczowych, które dzielimy na ogólne oraz na sprecyzowane, czyli long tail. Które są jednak bardziej skuteczne? Z całym przekonaniem można uznać, że oba rodzaje słów kluczowych mogą doprowadzić do pożądanej konwersji. Aczkolwiek istnieje między nimi kilka kluczowych różnic.

Przede wszystkim pozycjonowanie ogólne to słowa najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Dlatego też konkurencja na nie jest naprawdę spora. Przekłada się to nie tylko na koszt pozycjonowania, ale także potrzebny nakład czasu. Nie warto jednak rezygnować ze słów ogólnych, ponieważ przy dłuższej perspektywie mogą one przynieść zadowalające efekty.

Dobrze jednak, aby równoległe prowadzić pozycjonowanie szerokie. Odpowiada ono na najbardziej sprecyzowane pytania użytkowników, którzy, jak się okazuje, są bardziej zorientowani na dokonanie zakupu. Pamiętajmy również, że pozycjonowanie long tail jest mało konkurencyjne, a co za tym idzie – tańsze i łatwiejsze. Warto o nim pamiętać, jeśli zależy nam nie tylko na zwiększeniu rozpoznawalności, ale także na sprzedaży.

Dobór odpowiednich słów

Wiemy już czym, jest pozycjonowanie ogólne oraz szerokie, jak też to, że najlepiej wybierać jak najwięcej, dopasowanych słów kluczowych. Co to jednak oznacza, że słowo kluczowe jest dopasowane? Przede wszystkim to, że odpowiada na pytanie użytkownika oraz generuje konwersje.

Żeby sprawdzić, jakie fazy są najbardziej skuteczne, wystarczy spojrzeć w podpowiedzi Google, które pokażą najczęściej wyszukiwane frazy. Miejmy jednak na uwadze fakt, że każde wyszukiwanie jest mocno zindywidualizowane. Dlatego warto wykorzystać również inne narzędzia.

Dużym ułatwieniem będzie, jeśli prowadzimy kampanię GoogleAds. Planer słów kluczowych wskaże nam, które słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane oraz jak silną mają konkurencję. Ich skuteczność możemy sprawdzić poprzez wyniki kampanii. Jeśli dana grupa słów kluczowych konwertuje największą liczbę razy, jest duże prawdopodobieństwo, że tak też będzie w przypadku pozycjonowania.

Jak kierować słowa kluczowe?

O kierowaniu słów kluczowych powstało już wiele reguł. Jednakże najważniejsza z nich mówi o tym, aby kierować poszczególne frazy na kilka podstron. Ma to szczególne znaczenie w przypadku, gdy pozycjonujemy na wiele słów kluczowych. Dzięki temu zoptymalizujemy stronę oraz zapewnimy bezpieczeństwo działań SEO.

Jeśli posiadamy małą stronę, warto ją rozbudować. Im większa różnorodność oraz dopasowanie podstron do zapytań użytkowników, tym łatwiej jest nam przekierować ruch. Dobrze jest pomyśleć o firmowym blogu. Samoistnie pomoże nam on w pozycjonowaniu szerokim oraz dotrze do użytkowników potrzebujących porady eksperta, którym jesteśmy przecież my.

Słowa kluczowe to podstawa pozycjonowania. Frazy zarówno ogólne, jak i z długim ogonem, poprawiają naszą widoczność i generują lepszą widoczność. Wybierajmy więc jak najwięcej słów, których wyszukiwalibyśmy jako klient naszej branży. Zaawansowane programy pomogą nam w wyborze tych najskuteczniejszych.