Ładowanie
×

Jak wygenerować ruch na stronie?

Jak wygenerować ruch na stronie

Jak wygenerować ruch na stronie?

Wydawcom stron naturalnie zależy na generowanie jak największego ruchu. W tym celu stosują różne kanały dystrybucji treści oraz reklamy. Na których jednak warto się skupić? Przedstawiamy najskuteczniejsze metody, pozwalające na wygenerowanie ruchu.

Skup się na treści

Nie ma co ukrywać, że strona internetowa w dużym stopniu opiera się na treści, jaką przekazuje. To  właśnie ona jest głównym czynnikiem, z którego powodu użytkownicy do nas wracają, a Google pokazuje wysoko wynikach wyszukiwania.

Jak zatem powinna wyglądać treść na naszej stronie? Piękne słowa nie wystarczą. Muszą one być zarówno dostosowane do naszej grupy odbiorców, jak i do zasad SEO. Jednakże nie zapominajmy o tym, że teksty pisane pod użytkowników są znacznie skuteczniejsze aniżeli te tworzone jako typowa reklama.

Starajmy się zatem poruszać tematy, które dotyczą naszej branży i o jakie pytają nasi klienci. Przemycajmy w nich także słowa kluczowe, które umożliwią nam pozycjonowanie pod wybrane frazy. Warto zamieszczać te wyrażenia także w nagłówkach, tytułach podstron i w innych miejscach, byle tylko zachować ich naturalny wygląd.

Dobrym rozwiązaniem jest także aktualizacja starych wpisów. Wielu specjalistów zachęca, aby zaczynać właśnie od tego, jeśli mamy już dużo upublicznionej treści. Dzięki aktualizacji nie tylko odświeżymy ich wygląd, ale także poprawimy teksty, aby odzwierciadlały obecną sytuację. Tak przeredagowany tekst będzie znowu pojawiał się dla użytkowników jako nowy i na nowo wygeneruje ruch.

Stosuj różne kanały treści

Jeśli prowadzimy firmowego bloga, nie należy ograniczać się tylko do strony internetowej. Warto być wszędzie tam, gdzie znajdują się nasi przyszli i dotychczasowi klienci. W obecnych czasach mamy wiele możliwości, które pozwolą poszerzyć grono naszych użytkowników.

W tym celu warto będzie wykorzystać zewnętrzne strony i media społecznościowe. Jedną  z największych sił cały czas stanowi Facebook. Jednakże w przypadku branż B2B można zainteresować się LinkedInem. U innych zaś najlepiej zadziała Instagram. Decyzję podejmujmy w oparciu o naszą grupę odbiorców. Warto jednak wypróbować jak najwięcej kanałów, aby w każdym z nich dotrzeć do nowych osób.

Co ważne, warto dostosowywać przekaz do danego kanału. Inaczej będzie wyglądał wpis, który ma się znaleźć na LinkidIn, a inaczej ten na Instagramie. Oprócz tworzenia dedykowanych contentów możemy również podlinkowywać nasze posty do blogu. Krótka zajawka z linkiem wygeneruje nam niekiedy lepszy ruch, aniżeli ten pozyskany z wyników organicznych.

Linkuj na zewnątrz

W procesie pozycjonowania ważne jest, aby pozyskiwać dobrej jakości linki. Pamiętajmy jednak, żeby najpierw zoptymalizować naszą witrynę, aby była poprawnie odczytywana przez wyszukiwarkę. Błędem jest bowiem zaczynać pozycjonowanie przed naprawieniem błędów na stronie, ponieważ jej optymalizacja jest jednym z czynników rankingowych.

Linkować zaś możemy na wiele sposobów, zarówno wewnątrz witryny, jak i na zewnątrz. Wybierajmy jednak strony, które cieszą się dobrą oceną w oczach wyszukiwarki i są chętnie odwiedzane przez innych użytkowników. Żeby nie wybierać w ciemno, skorzystajmy z zewnętrznych narzędzi jak Ahrefs czy Majestic, które podpowiedzą nam, czy strona jest wartościowa oraz umożliwią sprawdzenie linków konkurencji.

Nie wątpliwie jednym z najczęściej wybieranych sposobów jest kupowanie artykułów sponsorowanych na popularnych stronach. Dzięki nim zyskujemy nie tylko mocny link, ale także dodatkowy ruch pochodzący z drugiego portalu. Na podobnych zasadach możemy też współpracować z blogerami poprzez gościnne wpisy na blogach, powiązanych tematycznie z naszą witryną.

Udzielaj się

Żeby zostać zauważonym w internecie, trzeba ku temu stworzyć okazje. Dlatego nie ograniczajmy się wyłącznie do wygodnych wpisów na naszej stronie, ale udzielajmy się także na innych witrynach. Jeśli jesteśmy ekspertami w danej branży, możemy komentować artykuły innych na bliski nam temat, czy też udzielać się na forach.

Warto zadbać o merytoryczne komentarze, które wnoszą coś nowego do dyskusji. W żadnym wypadku nie wykorzystujmy tego sposobu na autoreklamę, działającą bardzo negatywnie na odbiorców. Zamiast niej warto użyć linku jako podpisu, co jest znacznie lepiej postrzegane.

Kampanie płatne

Nie ma nic złego w korzystaniu płatnych kampanii reklamowych. Niejednokrotnie możemy tym sposobem zapewnić sobie jednorazowy przyrost ruchu. Za określoną kwotę możemy publikować sponsorowane linki lub korzysta z mailingu.

GoogleAds umożliwia nam promocję strony między innymi za pomocą reklam tekstowych w wyszukiwarce, jak i graficznych na witrynach partnerów. Już za kilkadziesiąt złotych miesięcznie możemy generować spory ruch. Jego wielkość jest zależna od konkurencji, jak i od trafności naszych reklam.

Reklamy płatne możemy kierować do odbiorców o określonych zainteresowaniach, jak też na poszczególne słowa kluczowe. Dużą skutecznością cieszy się również remarketing, czyli wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły naszą stronę. Sprawdzi się to zarówno w przypadku firm usługowych, jak i sklepów internetowych. Reklama remarketingowa może być kluczowym ogniwem w procesie zakupowym klienta. W połączeniu z innymi treściami możemy skutecznie skłonić użytkownika do powrotu.