Ładowanie
×

PR dla przedsiębiorcy: dlaczego artykuł sponsorowany sprzedaje lepiej niż reklama?

PR dla przedsiębiorcy

PR dla przedsiębiorcy: dlaczego artykuł sponsorowany sprzedaje lepiej niż reklama?

Artykuł sponsorowany jest formą reklamy nienachalnej, którą wykorzystuje content marketing. To właśnie ten natywny charakter pozwala na osiąganie lepszych wyników aniżeli standardowe treści reklamowe. Na czym polega jego siła oraz jak napisać skuteczny artykuł sponsorowany dla naszej marki?

Dlaczego artykuł sponsorowany jest skuteczny?

Nawet najdroższy baner reklamowy z atrakcyjną grafiką oraz z chwytliwym hasłem, nie przykuje uwagi użytkownika na dłużej aniżeli na kilka sekund. Inaczej jest jednak w przypadku treści, które odpowiadają na konkretne pytania i niosą ze sobą wiedzę. Taką funkcję pełnią właśnie artykuły sponsorowane, czyli advertoriale.

Jak się okazuje, internauci bardzo chętnie czytają artykuły i pod ich wpływem podejmują decyzję zakupowe. Dotyczy to przede wszystkim branż AGD/RTV, ale nie tylko ich. Rzetelny, wysokojakościowy tekst przekona do wiele usług oraz produktów.

Artykuły sponsorowane to najlepsza droga, aby zwiększyć zaufanie klientów do naszej marki. Merytoryczna treść, pełna wskazówek oraz porad, będzie przedstawiała w nas roli eksperta. Sam artykuł zaś, pomimo że jest formą reklamy, nie jest nachalny. Czytający go użytkownik nie będzie miał wrażenia, że jest usilnie nakłaniany do zakupu.

Dobry artykuł sponsorowany nie opisuje szeroko jednego, konkretne produktu, za to pokazuje przykłady, opowiada historie. Dzięki temu nasz przyszły klient, samoistnie wybierze naszą markę, ponieważ będzie ona rozsądnym wyborem.

Najważniejszy jest kontekst

Nawet najlepiej napisany artykuł nie będzie spełniał swojej funkcji, jeżeli nie będzie on odpowiadał na realne potrzeby użytkownika. To właśnie kontekst stanowi o jego wartości. Bądźmy świadomi tego, czego potrzebuje nasz klient, a następnie dajmy mu to w najlepszej wersji!

Pisząc treści tego rodzaju, można bardzo łatwo wpaść w pułapkę chwalenia się i rozpisywania o swoich zaletach. Ale powiedzmy sobie szczerze – naszego klienta mało to obchodzi. Zamiast na tym, skupi się on na tym, co tak naprawdę możemy mu zaoferować. Jeśli nasz produkt będzie spełniał jego potrzeby lub zaspokajał zachciankę, klient będzie bardziej skłonny go kupić, aniżeli wtedy, gdy dowie się wyłącznie o naszej wieloletniej tradycji oraz pasji do pracy. Oczywiście, storytelling jest istotny, jednakże nie należy przesadzać.

Bądźmy zatem rzeczowi, podajmy konkretne przykłady. Oferując usługi fryzjerskie, pokażmy metamorfozy naszych klientek. Jednocześnie zachowajmy subtelność i unikajmy agresywnego języka sprzedaży. Użytkownik powinien mieć świadomość, że to on sam podejmuje decyzję o zakupie, a nie że ulega reklamom.

Poznaj bliżej swojego klienta

Kim są osoby, które decydują się na Twoje usługi? Czego potrzebują, jakie języka używają? Poznanie swojej grupy docelowej jest bardzo istotne. Inaczej cały content, jaki przygotowaliśmy, nie trafi do naszych potencjalnych klientów i napracujemy się na darmo!

Większość artykułów sponsorowanych jest czytana dla przyjemności, w tak zwanych wolnych chwilach. Dlatego też ich struktura nie powinna być za bardzo skomplikowana. Naukowe słownictwo w przypadku producentów kosmetyków jest bardzo często wykorzystywane, jednakże przyszły klient liczy przede wszystkim na wskazówki, porady i przykłady. To właśnie tym go zainteresujemy i sprawimy, że będzie chciał zdecydować się na nasz produkt.

Wyjątkiem mogą być specjalistyczne wpisy na eksperckich blogach. Jednak tutaj znów pojawia się czynnik świadomości swojej grupy odbiorców. Jeżeli nasze usługi są oferowane wyłącznie specjalistom, musimy pokazać im, że sami jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie. W ten sposób jest budowane zaufanie do marki i produktów, jakie ona oferuje.

Zadbaj o atrakcyjną formę

Artykuł sponsorowany może przybierać różne formy. Nie warto ograniczać się tylko do jednej. Zaskakujmy użytkownika nowymi treściami, które będą wnosić coś nowego. Dobrym przykładem jest wywiad z ekspertem z dziedziny, którą się zajmujemy. Nowy punkt widzenia osoby niepowiązanej bezpośrednio z marki wzmocni neutralność artykułu sponsorowanego.

Ponadto zadbajmy także o to, aby tekst nie był blokiem tekstu. Podzielmy go na akapity oraz dodajmy nagłówki H1-H6. Dodatkowo wytłuszczając najważniejsze fragmenty tekstu oraz słowa kluczowe, ułatwimy użytkownikowi odnalezienie odpowiedzi na pytanie.

Istotną rolę odgrywają także grafiki. Postarajmy się w miarę możliwości uatrakcyjnić nasz tekst zdjęciami czy tabelkami. Dzięki temu nasz artykuł sponsorowany będzie znacznie przyjemniejszy i zachęcający do czytania. Nie zapomnijmy dodać także tekstu alternatywnego i zoptymalizować zdjęć, aby szybko się wczytywały.

Artykuły sponsorowane były niegdyś dostępne tylko prasie, dzisiaj są coraz częstszą formą reklamy w internecie. Z uwagi na zmieniające się algorytmy wyszukiwarki oraz większą świadomość użytkowników, tradycyjne reklamy powoli ustępują. Marketing treści, którego najlepszym przykładem jest właśnie artykuł sponsorowany, wchodzi w interakcję z użytkownikiem, nie tylko subtelnie nakłaniając do zakupu, ale edukując i ucząc nowych rzeczy.