Ładowanie
×

Jak sprawdzić pozycjonowanie w Google?

Jak sprawdzić pozycjonowanie w Google

Jak sprawdzić pozycjonowanie w Google?

Czy wiesz, jaką pozycję zajmuje Twoja strona na najważniejsze słowa kluczowe? Jeśli nie, to koniecznie przeczytaj, jak sprawdzić swoją widoczność w Google. Ponadto omówimy także, jak wykorzystywać raporty z m.in. Google Search Console, aby uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki i zwiększać ruch organiczny.

Dlaczego warto sprawdzać swoją pozycję w Google?

Wyszukiwarka Google jest odpowiedzialna za ponad 95% zapytań, jakie mają Polacy. Niejednokrotnie to ona decyduje o tym, jaką decyzję zakupową podejmą i klientami, jakiej marki zostaną. Dlatego warto poświęcić chwilę na zagadnienie własnej pozycji w internecie.

Sama obecność w wynikach wyszukiwarki to dopiero początek. Liczy się przede wszystkim, które miejsce zajmujemy na najważniejsze dla nas słowa kluczowe. Bądźmy świadomi tego, że ponad 75% użytkowników nigdy nie przechodzi do drugiej strony wyników. Dlatego też zajęcie możliwie jak najwyższej pozycji powinno być dla nas priorytetowym celem. To właśnie od tego czynniku będzie zależała liczba wejść na naszą stronę, jak też dokonywanych konwersji.

Sprawdzenie indeksacji witryny

Poznanie swojej pozycji wcale nie należy do najprostszych zadań. Niestety, ale wyniki, jakie widzimy w wyszukiwarce, nie są do końca miarodajne. Pozycja poszczególnych witryn jest zależne od wielu czynników takich jak nasza wcześniejsze wyszukiwania oraz lokalizacja. Z tego powodu dwie osoby mogą widzieć dwie różne strony z wynikami.

Jednakże z wyszukiwań Google możemy skorzystać, aby sprawdzić, czy nasza strona została poprawnie zindeksowana. Jeśli po wpisaniu nazwy domeny nie widzimy naszej witryny, istnieje możliwość, że blokujemy indeksację przez plik robot.txt lub też robot jeszcze nie dotarł, jeśli strona dopiero co powstała.

Ponadto z wyszukiwarki Google możemy sprawdzić, czy również inne nasze podstrony wyświetlają się prawidłowo. W tym celu skorzystajmy z operatora site: i nazwy domeny. Tak wpisane wyszukiwanie, wyświetli nam wszystkie podstrony naszej witryny.

Narzędzia Google do sprawdzania pozycji

Jak zatem sprawdzić swoją pozycję w Google? Możemy wykorzystać dedykowane narzędzia. W internecie jest wiele programów, które pozwolą nam przeanalizować naszą witrynę i dostarczyć cennych danych analitycznych. Dostęp mamy między innymi do bezpłatnych narzędzi Google, jak i samodzielnych programów zewnętrznych, gdzie za stałą opłatą abonamentową możemy sprawdzić stan naszej witryny i porównać się z konkurencją.

Google Search Console

Bez wątpienia jednym z najbardziej powszechnych, a jednocześnie skutecznych programów jest Google Search Console. To właśnie ono wskaże nam frazy, na jakie się wyświetlamy oraz dostarczy nam ważnych informacji dotyczące stanu witryny.

Żeby zainstalować Google Search Console, wystarczy połączyć Google Analytics lub też Google Tag Managera danej strony. Istnieje również możliwość dodania specjalnych tagów weryfikujących, jak też wtyczek (np.: Yoast SEO na WordPressie).

W raportach z Google Search Console mamy dostęp do takich danych jak:

– zapytania użytkowników, na jakie się wyświetlamy

– średnia pozycja

– suma dziennych wyświetleń

– ewentualne problemy z indeksacją i z bezpieczeństwem

Informacje tego rodzaju pozwolą nam na dokonanie analizy jakościowej i podjęcie działań optymalizacyjnych. Warto również porównywać dane ze sobą w skali kilku miesięcy, aby sprawdzać, w jaką stronę kształtuje się ruch oraz gdzie należy podjąć działania SEO, żeby zwiększyć liczbę kliknięć.

Pozostałe narzędzia SEO

Google Search Console jest bez wątpienia najważniejszym narzędziem, dostarczającym nam cennych danych analitycznych. Nie jest jednakże jedynym. Aby uzyskać pełen obraz, warto wesprzeć się także innymi programami. Pokażą one widoczność naszego serwisu, wyszukiwane zapytania, a także – co najważniejsze – pomagają porównać te informacje z naszą konkurencją.

Tego rodzaju informację będę miały dla nas niebagatelne znaczenie. W końcu tylko porównanie z innymi jest w stanie unaocznić nasze braki i miejsca do poprawki. Jeśli nasza strona nie wyświetla się na zapytanie, które generują duży ruch u konkurencji, może warto zastanowić się nad dodaniem nowych treści? Z pomocą przychodzi nam więc content marketing, który możemy wykorzystać zarówno w obrębie serwisu, jak i na zewnątrz.

Analizę widoczności możemy zmierzyć za pomocą takich narzędzi jak Senuto, SemStorm, czy też Searchmetrics. Pomimo tego, że nie są to programy bezpłatne, pomogą nam one w rozwoju naszej strony internetowej i będą idealnym dopełnieniem do raportów Google Search Console. Ponadto zawsze możemy skorzystać z darmowego okresu próbnego, aby przetestować ich możliwości i wybrać najbardziej dogodne narzędzie dla siebie.

Jeśli zaś nie mamy czasu na to, aby analizować nie bieżąco raporty z różnych źródeł, zawsze możemy poprosić o pomoc agencję marketingową. W ramach jednej, stałej opłaty będziemy mieli zagwarantowaną pełną obsługę wraz z optymalizacją i działaniami reklamowymi. Specjaliści pracujący w takiej agencji mają dostęp do najważniejszych narzędzi oraz doskonalę wiedzą, jakie raporty będą najważniejsze w danym przypadku. Pomoże nam to osiągnąć cel szybciej oraz skuteczniej.