Ładowanie
×

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Wyświetlanie się na najwyższych pozycjach Google to cel każdego, kto działa w internecie. Jednak oprócz monitorowania słów kluczowych, warto zwrócić uwagę także na inne parametry, jak linkowanie czy źródła ruchu. Czym je mierzyć i jak udoskonalać?

Sprawdzenie pozycji słów kluczowych

W analizie stron internetowych jednym z najważniejszych aspektów jest to, jakie pozycje one osiągają na poszczególne słowa kluczowe. Ich monitoring pozwoli nam na ocenienie bieżących działań SEO, jak też wskaże frazy, które wymagają poprawy.

Sprawdzenie widoczności naszej strony zawsze wykonujemy poprzez dedykowane narzędzie. Nigdy nie robimy tego ręcznie. Pamiętajmy, że wszystkie wyniki wyszukiwania są spersonalizowane, dlatego możemy otrzymać dwa inne wyniki na różnych urządzeniach.

Narzędzia takie jak SeoStation, czy też Stat4Seo pokażą nam średnią pozycję. Z grafów dowiemy się także o ewentualnych spadkach, jak i wzrostach. Ponadto Semstorm i Senuto pozwolą nam na porównanie się z konkurencją i sprawdzenie ich słów kluczowych, na które się pozycjonują. Takie informacje mogą być dla nas ważną wskazówką i ochronią nas przez zostaniem w tyle.

Sprawdzenie pozyskiwanego ruchu

Monitorowanie swojej pozycji nie wystarczy do pełnej analizy serwisu. Aby otrzymać dokładne wyniki, musimy sprawdzić również odnośniki, które do niej prowadzą. Jest to kluczowy element każdej strategii SEO, którą sami ustalamy lub jest nam przedstawiana przez agencję.

Do każdej strony prowadzą różne linki i przekierowania. Mogą one pochodzić zarówno z wyników organicznych, jak i płatnych, czy też z social mediów. Żeby sprawdzić, z którego źródło mamy ich najwięcej, wystarczy zajrzeć do raportów z Google Analytics. Dane stamtąd pokażą nam konkretne miejsca, z których trafili do nas użytkownicy. Dowiemy się także, czy odnośnik był organiczny, czy też pochodził z płatnej kampanii. Analiza tego rodzaju pozwoli nam ocenić, czy praca poświęcona na działania SEO, PPC i w Social Mediach przynoszą zakładane korzyści, czyli zwiększają nam ruch.

Ocena profilu linkowego

Co jeszcze wpływa na pozycję naszej strony? Są to wszystkie linki, które umieściliśmy na zewnątrz serwisu. Mają one zdolność do przekazywania nam tak zwanego link juice, czyli moc, która wpływa na zajmowaną przez nas pozycję. Jej wartość zależy m.in. od tego, jak bardzo dany link będzie wartościowy.

Sprawdzenie profilu linkowego może nam znacznie ułatwić pozycjonowanie. W tym celu użyjmy takich narzędzi jak Ahrefs czy Senuto. Wskażą nam, czy zewnętrzna witryna ma duży wskaźnik zaufania oraz ile ruchu możemy stamtąd pozyskiwać. Im lepszy profil, tym wyższa nasza pozycja. Wpływ na to ma nie ilość odnośników, ale ich jakość.

Monitorowanie Social Mediów

Jeśli jeszcze nie prowadzimy profilu na żadnym z portali społecznościowych – zmieńmy to jak najszybciej. To właśnie one pozwalają na identyfikację użytkowników z marką oraz na zbudowaniu długotrwałej relacji. Do wyboru mamy nie tylko Facebook, ale także LinkedIn. Możemy dowolnie wybierać spośród nich, zważywszy na wybraną grupę docelową.

Linki pochodzące bezpośrednio z social mediów nie mają przełożenia na pozycję naszej strony. Jednakże zwiększają one liczbę odwiedzin na naszej witryny, a to już przekłada się na nasz wynik. Social media możemy kontrolować za pomocą polskiego narzędzia do śledzenia wzmianek – Brand24.

Zaprzyjaźnij się z narzędziami Google

Zakładając swoją stronę internetową, praktycznie każdy podłącza do niej Google Analytics. Nic dziwnego, to właśnie tam sprawdzimy ogólny stan witryny, a także bieżący ruch, liczbę konwersji, współczynnik odrzuceń, długość trwania sesji i wiele innych parametrów, bez których prowadzenia i optymalizacja strony byłaby niemożliwa.

Nie zapominajmy jednakże o jeszcze jednym narzędziu ze strony giganta internetowego. Jest to Google Search Console, z którym warto się zaprzyjaźnić, ponieważ może nam w dużym stopniu pomóc. Pokaże on między innymi takie informacje jak: poprawność indeksacji podstron, jak wygląda profil linkowy, nałożone kary ręczne i wiele więcej. Dzięki GSC mamy także podgląd do słów kluczowych, na które wyświetlała się nasza witryna, a także ich średnia pozycja oraz współczynnik klikalności.

Jak poprawić swoją pozycję?

To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli stron, którzy nie są zadowoleni z obecnych wyników. Jak zatem je poprawić? Przede wszystkim pamiętajmy, że nasza konkurencja nie śpi i z dużą dozą prawdopodobieństwa poczyniła już działania, aby być o krok przed nami. Działania te nazywamy SEO, czyli optymalizacją i pozycjonowaniem witryny.

Nie musimy jednak pozostawać bierni w tej sytuacji. Warto wziąć sprawy w swoje ręce i poprawić widoczność serwisu. Na początek pomoże nam w tym audyt SEO, który wskaże błędy oraz mocne strony. To z kolei pozwoli nam na ustalenie strategii dalszych działań zarówno w obrębie serwisu, jak i na zewnątrz. Jak widzimy, jest sporo pracy. Żeby nie poświęcać się całkowicie temu zajęciu, warto skorzystać z usług agencji SEO, która zadba o naszą pozycję, sprawdzając wyżej wymienione parametry oraz wprowadzając wiele usprawnień. Powierzenie naszej strony specjalistom poskutkuje wyższą pozycją.l